Happy or not -asiakaspalautteen kerääminen QR-koodilla

Johdanto

Asiakastyytyväisyyden mittaamisen tulisi olla jokaisen ravintolan ns. priority numero 1. Asiakkaiden antama palaute on ensiarvoisen tärkeää ja palautteen avulla pystytään kehittämään ravintolan toimintaa. Suurimmassa osassa ISS:n asiakkuuksia asiakastyytyväisyys on yksi KPI-mittari ja sidottu sopimukseen.

Happy Or Not on ISS:n asiakastyytyväisyyttä mittaava järjestelmä. Koronaviruksen vuoksi fyysiset Happy Or Not -laitteet on poistettu käytöstä. Tilalle Happy or Not on tuonut QR-koodin, jonka kautta asiakas pystyy antamaan palautetta. QR-koodi on nimeltään Smiley Link ja se on uniikki jokaiselle toimipisteelle.

Ota asiakastyytyväisyys vakavasti ja ota QR-koodi käyttöön!

Mitä uutta?

Smiley Link on kehittyneempi kuin perinteinen manuaalilaite: asiakas pystyy nyt antamaan positiivista tai kehittävää palautetta, sekä jättämään aina halutessaan myös avoimen palautekommentin.

Mitä hyötyä tästä on?

Asiakaspalautteen saaminen on ravintoloille kultaakin arvokkaampaa, että toimintaa voidaan kehittää. Samalla kun viestitään asiakaspalautteen tärkeydestä, kerrotaan kuinka tärkeää palaute on meille ja pystytään luomaan positiivista ilmapiiriä. Uuden QR-koodin ympärille voi rakentaa erilaisia viestintätempauksia ja aktivointeja.

Milloin voin aloittaa?

Heti, ohjeistus löytyy teamsista: Food Service Korona ohjeet.

Mitä tämä maksaa?

Ei mitään. Uusi QR-koodi on tällä hetkellä ilmainen.

Mitä minun tulee tehdä?

1. Tutustu ohjeistukseen,

2. Tulosta QR-koodi näkyville ja luo asiakkaita aktivoiva kampanja,

3. Seuraa annettua palautetta ja kehitä ravintolan toimintaa palautteen perusteella,

4. Mikäli asiakaspalautetta ei tule, pohdi miten voisit aktivoida asiakkaita antamaan lisää palautetta.

Edellinen Seuraava