Ravintoloiden asiakastyytyväisyyskysely

Johdanto

Asiakkaiden odotuksiin vastaaminen ja odotusten ylittäminen on jokaisen ravintolan tärkein tavoite! Asiakastyytyväisyyttä mittaamme valtaosassa ravintoloista Happy or not -järjestelmällä, joka on pikapalautteen saamiseen erinomainen menetelmä. Happy or not -indeksin perusteella voidaan arvioida ravintolan jokapäiväistä toimintaa ja miten toiminta kehittyy viikkojen ja kuukausien välillä.

Asiakastyytyväisyyttä voi parantaa osallistamalla asiakkaita ravintolatoiminnan kehittämiseen. Yksi helpoimmista vaihtoehdoista on säännöllisesti järjestää asiakastyytyväisyyskysely ravintolassa. Asiakastyytyväisyyskyselyä edellytetään myös valtaosassa ravintoloiden sopimuksia, eli tarkistathan tarvittaessa sopimuksesi ja mitä siellä sanotaan ravintolan asiakastyytyväisyyden mittaamiseen liittyen.

Kyselypohjia on luotu kaksi erilaista. Toinen on kohdistettu henkilöstöravintoloille ja korkeakouluille ja tämä on käännetty englanniksi ja ruotsiksi. Toinen on tehty kouluja varten (ala-asteesta lukioikäsiin) ja tämä on saatavilla suomenkielisenä.

Mitä uutta?

Jokainen ravintola voi ajasta riippumatta järjestää jatkossa helposti asiakastyytyväisyyskyselyn. Kyselypohja on luotu Microsoft forms -järjestelmään ja tämä aktivoidaan ravintoloille pyynnöstä. Aktivoinnin jälkeen pääsee pohjaan lisäämään mm. kyselyajankohdan sekä tarvittaessa muokkaamaan esittelytekstiä ja kysymyksiä.

Kyselystä on myös tehty yleiset viestintäpohjat, joihin pystyt itse liittämään kyselyyn johtavan QR-koodin tai linkin kyselyyn.

Milloin voin aloittaa?

Asiakastyytyväisyyskysely on mahdollista toteuttaa oman aikataulun mukaisesti. Päätä kyselylle aikataulu, pyydä kyselyn aktivointia ja infoa asiakkaita!

Mitä tämä maksaa?

Asiakastyytyväisyyskyselyn tekeminen ei maksa mitään. Halutessasi voit palkita kyselyyn vastanneita asiakkaita arpomalla vastanneiden kesken esim. ilmaisen lounaan.

Mitä minun tulee tehdä?

1. Päätä ajankohta, milloin haluat järjestää asiakastyytyväisyyskyselyn.

2. Pyydä kyselyn aktivointia ruokailupalvelut.helpdesk@iss.fi ja lisää pyyntöön, kenelle tulee antaa pääsy kyselyyn ja vastauksiin. Kun kysely on aktivoitu, pääset tarvittaessa muokkaamaan kyselyä ja luomaan kyselylinkin ja QR-koodin kyselyyn.

3. Teamsista löytyy kansio Asiakastyytyväisyyskysely, josta löytyy kyselyyn liittyvä markkinontimateriaali ja tarkempi ohje kyselyn toteuttamiseen.

Linkki teamsiin: klikkaa tästä

Huom! Pystyt käyttämään linkkiä vain kirjautuneena ISS verkkoon ja mikäli sinulla on oikeus ISS Food Service Suomi -tiimiin.

Edellinen Seuraava